Double bill D-EFFECT & BEATS PER MINUTE

25/10/2018
twee dansvoorstellingen op één avond.

Double bill D-EFFECT & BEATS PER MINUTE

Printvriendelijke versie


Maak kennis met choreografen Lisi Estaras en Anneleen Keppens. die samen met een groep jonge dansers twee verschillende dansstukken op één avond serveren.

DOUBLE BILL & D-EFFECT & BEATS PER MINUTE

Te zien op 25-26-27 oktober 2018, telkens om 20u15 in BUDASCOOP, Kortrijk
Tickets: VVK €8 / ADD €10 via UiT in Kortrijk 056 23 98 55 of online via onderstaande linken:

Donderdag 25/10/2018

Vrijdag 26/10/2018

Zaterdag 27/10/2018

D-EFFECT dompelt je onder in de leefwereld van de performers die rusteloos zoeken naar wat hen drijft. Is het de muziek, zijn het hun opvattingen, instincten of verlangens die hen voortdurend aanzetten tot veranderen ?

Lisi bracht drie jonge danseressen, twee dansers met het syndroom van Down en een contrabas-speler samen in de studio voor de creatie van een energieke, absurde tot poëtische voorstelling, D-EFFECT. Door zaken uit te vergroten beïnvloeden ze elkaar en roepen ze vragen op omtrent identiteit, leeftijd, gender, kwetsbaarheid en hun relaties tot elkaar.

Concept en creatie: Lisi Estaras

Dans en creatie: Fernando Agustín Amado, Nora Coussement, Eline Denolf, Frédéric Deschamps, Bente Respens
Muzikant: Ariel Eberstein
Dramaturgie: Sara Vanderieck
Soundscape: Bart Uyttersprot
Kostuums: Elena Werner
Productie: Passerelle vzw
Coproductie: Wit.h
Met dank aan Kunstwerkplaats De Zandberg, Platform K, MonkeyMind Company/ Lisi Estaras

Lisi Estaras is een gevestigde waarde als danseres bij les ballets C de la B van Alain Platel en maakte vorig jaar het opmerkelijke Monkey Mind voor Platform K ism les ballets C de la B.

BEATS PER MINUTE

Met deze voorstelling onderzoekt Anneleen Keppens met de dansers van Passerelle de rol van tempo in dans; hoe tempo bepaalde kleuren en emoties opwekt en specifieke genres en situaties oproept. Erik Satie had de gewoonte om op partituren niet de gebruikelijke termen voor tempo te hanteren, maar heel poëtische en beeldende taal als “mots suspendus”, “du bout des yeux et retenu d’avance” of “montez sur vos doigts”. Deze indicaties tonen hoe dicht tempo ligt bij verhaal en emotie. Tempo is een basisingrediënt van elke dansvoorstelling, maar wordt in Beats Per Minute de protagonist

Concept en creatie: Anneleen Keppens
Dans en creatie: Coco Kneepkens, Ines Vandenbroucke, Julie Vanhuysse
Lichtontwerp en set design: Lucas van Haesbroeck
Muziek: Thibaud Dezyn
Kostuums: Maria Ferreira Silva
Advies: Pieter de Praetere, Peter Savel

Anneleen Keppens (Kortrijk, °1986) studeerde aan de Koninklijke balletschool van Antwerpen en aan PARTS in Brussel. Ze werkt als danseres voornamelijk samen met Daniel Linehan/Hiatus (US/BE). Zij danste in zijn voorstellingen Gaze is a Gap is a Ghost, The Sun Came, The Karaoke Dialogues, dbddbb, Flood en Un Sacre du Printemps. Tussen 2014 en 2016 danste ze in Drumming, een repertoirevoorstelling van Anne Teresa De Keersmaeker/Rosas (BE). Anneleen werkt ook regelmatig als choreografisch assistente voor Alexander Vantournhout (BE).

In 2017 debuteerde ze met haar eerste choreografisch werk The moon is the moon is the moon. Momenteel werkt ze aan een solo genaamd Movement Essays.

Voor Anneleen is het een beetje thuiskomen bij Passerelle, zij danste ooit in WAAR, Somewhere between flying and falling