nieuwsbrief april 2015

Printvriendelijke versie

We blikken terug op een intense maand april waarin Passerelle bergen heeft verzet.

  1. Digitaal dansproject en les ballets C de la B in Kortrijk
  2. Zes toonmomenten in één week tijd

________________________________________________________________________

    1. Digitaal dansproject en les ballets C de la B in Kortrijk

Op 25 april organiseerde Passerelle i.s.m. Schouwburg Kortrijk een Dans.artDeLuxe, een workshop met dansers van een gerenommeerd gezelschap. Deze Dans.art DeLuxe kadert in een programma waarbij heel wat Kortrijkse huizen zich focussen op het werk van les ballets C de la B met o.a. voorstellingen, concerten, workshops, documentaires… Coaches van dienst waren Quan Bui Ngoc en Nicolas Vladyslav.

 


De voorbije paasvakantie organiseerde Passerelle het project WhatsUp#DigiDans?! Samen met een groepje enthousiaste tieners liet Morgane Van Weyenbergh zich o.a. inspireren door Facebook, YouTube, Snapchat, Twitter en virtuele personages uit de gamingwereld. Heel straf hoe je in een week tijd de virtuele aanwezigheid dansant kunt aanpakken. Meer foto's op onze facebookpagina.


 
Ook deze zomer organiseren we een aantal projecten en ateliers, meer info over ons aanbod vind je op onze website.


        2. Zes toonmomenten in één week tijd.
 
De week voor de paasvakantie was het alle hens aan dek met 6 straffe, waardevolle toonmomenten in één week tijd.

maandag 30 maart – Passerelle zet een langdurig traject op met de basisschool van Sint-Jozef te Kortrijk. De schoolpopulatie is er bijzonder divers en via actieve en participatieve cultuurprojecten wilt de school ouders en omgeving betrekken bij de talentontwikkeling van hun kinderen.

 


In Beeldig vertrokken Lot Jansen en Darline Deprez met de kinderen van het 1ste en 2de leerjaar vanuit het oeuvre van kunstenaar Willy Dorner en zetten zij elk een bijzonder beeldig toonmoment neer.

 



dinsdag 31 maart – Na  6 sessies waren de leerlingen van het 5de leerjaar van de bassischool De Bever van Roeselare klaar voor hun IdentityKiD. Pol Coussement begeleidde het project en resulteerde in een uiterst persoonlijk toonmoment. Locatie van dienst voor de presentatie was een lokale kapel waar zij hun IdentityKiD opvoerde voor de medeleerlingen van het 4de en 6de leerjaar en ’s avonds tot twee maal toe voor familie en vrienden. Een fijne blog van de klas en foto’s op facebook geven jullie een impressie.


 
donderdag 1 april – Passerelle bouwde ondertussen heel wat expertise op met betrekking tot het werken met kansengroepen. OKAN staat voor OnthaalKlas voor Anderstalige Nieuwkomers en Pol Coussement presenteerde er na een langdurig traject het visueel sterke A Quoi!

 


A Quoi! werd gepresenteerd in double bill met het atelier van Sun, Sun, Sun.

Een atelier staat voor een herbewerking van een bestaand stuk door een amateurdanser van de originele cast. Ines Vandenbroucke kreeg de uitdaging om Sun, Sun, Sun van de Duitse Vera Tussing te herwerken en aan te passen naar eigen believen. Vera werd betrokken bij het traject om zowel inzichten en commentaren te delen met Ines en de nieuwe groep dansers.


Door A Quoi! en Sun, Sun, Sun in double bill te presenteren bereikte Passerelle een heel divers publiek met een bijzonder divers programma. Mission Accomplished !!! Impressies op Facebook en website tonen jullie de impact van deze projecten.
 
vrijdag 3 & zaterdag 4 april - Via Passerelle werkte Judith Clijsters met de laatstejaars van het danshumaniora MUDA te Evergem aan het dansstuk Moon Days. Moon Days maakte deel uit van hun schoolpresentatie DancEmotion. Moon Days werd een geslaagde creatie waarbij ingehouden spanning mooi werd opgebouwd.
 
Een aantal van deze projecten werden ondersteund door Canon Cultuurcel door het indienen van een dynamo3dossier. Meer info hierover vind je op www.cultuurkuur.be

neen